Władze Los Angeles starają się o uprawnienia do tworzenia przepisów dotyczących taksówek-robotów
Olenka Kotyk/Unsplash
Burmistrz Los Angeles, Karen Bass, powiedziała, że to miasto powinno mieć możliwość ustalania własnych zasad dotyczących taksówek-robotów, a nie agencje stanowe.
Co wiadomo
Okazją było rozszerzenie usługi robotaxi Waymo w Los Angeles. W liście do California Public Utilities Commission Bass argumentuje, że miasto ma wszystkie narzędzia, aby skutecznie regulować takie usługi. Jej zdaniem Los Angeles powinno określić własne wymagania dotyczące wdrażania robotaxi.
Bass nie zgodziła się z członkami Rady Miasta, którzy wezwali firmy do nie martwienia się o bezpieczeństwo i miejsca pracy. Zamiast tego burmistrz chce zmaksymalizować korzyści i złagodzić szkody związane z nową technologią.
W liście podkreślono, że samorządy lokalne miały do tej pory niewielki udział w rozwoju robotaxis, choć już napotkały problemy. Bass przytoczył incydent w Los Angeles, gdzie samochód bez kierowcy za kierownicą zignorował policjanta drogowego.
Według burmistrza, kontrola nad robotami powinna zostać przeniesiona na poziom lokalny. Mogłoby to utrudnić ekspansję firmom takim jak Waymo, która już rozpoczęła działalność w mieście.
Źródło: TechCrunch