Meta zakazała politykom i reklamodawcom w obszarach regulowanych korzystania z generatywnych narzędzi reklamowych AI

Autor: Bohdan Kaminskyi | 07.11.2023, 17:54
Meta zakazała politykom i reklamodawcom w obszarach regulowanych korzystania z generatywnych narzędzi reklamowych AI
Dado Ruvic/Reuters

Meta nie zezwala kampaniom politycznym i reklamodawcom z branż regulowanych na korzystanie z nowych narzędzi reklamowych opartych na generatywnej sztucznej inteligencji.

Co wiadomo

Zgodnie z nowymi zasadami Meta, reklamy z treściami, które zostały obalone przez partnerów firmy zajmujących się sprawdzaniem faktów, są zakazane. Jednocześnie nic nie mówi się konkretnie o sztucznej inteligencji.

Jak precyzuje Meta, podczas gdy testy narzędzi do generowania reklam są kontynuowane, nie mogą być one wykorzystywane przez polityków, a także reklamodawców z branży nieruchomości, zatrudnienia, pożyczek, opieki zdrowotnej, farmaceutyków i innych obszarów regulowanych.

Według firmy pozwoli to lepiej zrozumieć ryzyko związane z takimi narzędziami we wrażliwych obszarach i opracować niezbędne zabezpieczenia.

Decyzja ta pojawia się miesiąc po ogłoszeniu rozszerzonego dostępu reklamodawców do opartych na sztucznej inteligencji narzędzi do generowania obrazów i tekstu w odpowiedzi na popularność ChatGPT. Początkowo były one dostępne tylko dla ograniczonej liczby osób.

Globalny prezes firmy Meta, Nick Clegg, powiedział wcześniej, że wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w reklamach politycznych wymagało aktualizacji zasad. Firma zakazała również tworzenia dipfake'ów za pomocą swojego wirtualnego asystenta.

Źródło: Reuters