Google zaprezentowało narzędzie sztucznej inteligencji, które generuje treści dla kampanii reklamowych

Autor: Bohdan Kaminskyi | 08.11.2023, 14:24

Google zaprezentowało narzędzie, które pozwoli reklamodawcom tworzyć treści przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji.

Co wiadomo

Funkcja jest dostępna w wersji beta produktu Google Performance Max. Umożliwia ona amerykańskim reklamodawcom generowanie treści tekstowych i graficznych dla kampanii reklamowych przy użyciu sztucznej inteligencji.

Performance Max wykorzystuje już możliwości sztucznej inteligencji do optymalizacji reklam na różnych platformach Google, a nowa funkcja uzupełnia ją o generowanie treści. Google twierdzi, że pozwoli to na szybkie tworzenie spersonalizowanych, wysokiej jakości treści.

Google zaprezentowało narzędzie sztucznej inteligencji, które generuje treści dla kampanii reklamowych

Podobnie jak inne systemy generatywne, tworzy unikalny tekst i obrazy w oparciu o podpowiedzi użytkownika. Marketerzy mogą sprawdzać i edytować wygenerowane treści przed ich opublikowaniem.

Google zaprezentowało narzędzie sztucznej inteligencji, które generuje treści dla kampanii reklamowych-2

System jest w fazie testów beta w Stanach Zjednoczonych, ale planuje być powszechnie dostępny do końca 2023 roku. Firma wdrożyła również zabezpieczenia, aby zapobiec generowaniu nieodpowiednich lub naruszających prawo treści, a wszystkie obrazy zawierają widoczny znak wodny.

Źródło: Google