Adobe sprzedaje wygenerowane przez sztuczną inteligencję obrazy wojny izraelsko-hamskiej, które w doniesieniach prasowych podawane są jako prawdziwe.

Autor: Bohdan Kaminskyi | 09.11.2023, 13:55
Adobe sprzedaje wygenerowane przez sztuczną inteligencję obrazy wojny izraelsko-hamskiej, które w doniesieniach prasowych podawane są jako prawdziwe.
Adobe Stock

Adobe sprzedaje zdjęcia konfliktu między Izraelem a Hamasem, które zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję, za pośrednictwem swojej biblioteki obrazów stockowych. Jednak niektóre media ilustrują nimi prawdziwe wiadomości o konflikcie.

Co wiadomo

Niektóre serwisy informacyjne używają takich obrazów w swoich artykułach bez oznaczania ich jako fałszywych. Obrazy w bibliotece Adobe są oznaczone jako wygenerowane przez sztuczną inteligencję, ale ta informacja jest tracona, gdy są publikowane gdzie indziej.

Adobe sprzedaje wygenerowane przez sztuczną inteligencję obrazy wojny izraelsko-hamskiej, które w doniesieniach prasowych podawane są jako prawdziwe.-2

Biblioteka Adobe Stock ma całą kategorię o nazwie "Konflikt między Izraelem a Palestyną wygenerowany przez sztuczną inteligencję". Jak się okazuje, wiele artykułów internetowych wykorzystuje takie zdjęcia i podaje je jako prawdziwe.

Adobe sprzedaje wygenerowane przez sztuczną inteligencję obrazy wojny izraelsko-hamskiej, które w doniesieniach prasowych podawane są jako prawdziwe.-3

Eksperci wielokrotnie ostrzegali, że sztuczna inteligencja będzie aktywnie wykorzystywana do tworzenia dezinformacji. Walka z tym problemem staje się coraz trudniejsza, ponieważ w sieci pojawia się coraz więcej realistycznie wyglądających syntetycznych treści.

Wiele firm stara się wprowadzić etykietowanie treści generowanych przez sztuczną inteligencję, ale takie systemy nie są jeszcze szeroko stosowane w praktyce. Wymagają one koordynacji wielu graczy: sieci społecznościowych, mediów, twórców aplikacji i samych twórców generatywnej sztucznej inteligencji.

Rzecznik Adobe powiedział, że firma jest zaangażowana w walkę z dezinformacją i opracowywanie narzędzi do śledzenia autentyczności treści, w tym treści generowanych przez sztuczną inteligencję.

Źródło: PetaPixel