Meta wprowadzi wymóg oznaczania wykorzystania podróbek w reklamach politycznych i społecznych.


Elyse Samuels/The Washington Post/Getty Images

Meta będzie wymagać od reklamodawców politycznych oznaczania, kiedy używają sztucznej inteligencji lub manipulacji cyfrowej w reklamach na Facebooku i Instagramie.

Co wiadomo

Od stycznia 2023 r. wszelkie reklamy polityczne i społecznościowe będą musiały być oznaczane, jeśli obrazy lub filmy są cyfrowo modyfikowane przy użyciu sztucznej inteligencji. Obejmuje to syntezę mowy, podróbki i inne.

Użytkownicy zobaczą powiadomienie o cyfrowej manipulacji w reklamie. Niewielkie zmiany, takie jak przycinanie, nie wymagają specjalnego oznakowania.

W przypadku niezgodności firma zastrzega sobie prawo do odrzucenia reklamy. Powtarzające się nieujawnianie informacji może skutkować karami dla reklamodawcy, podała firma.

Nowe zasady są wprowadzane w kontekście ważnych wyborów w USA, Wielkiej Brytanii, UE i innych regionach. Mają one na celu zwiększenie przejrzystości reklam politycznych i zwalczanie dezinformacji w okresie poprzedzającym ważne wydarzenia.

Źródło: Meta

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();