Meta wprowadzi wymóg oznaczania wykorzystania podróbek w reklamach politycznych i społecznych.

Autor: Bohdan Kaminskyi | 10.11.2023, 14:35
Meta wprowadzi wymóg oznaczania wykorzystania podróbek w reklamach politycznych i społecznych.
Elyse Samuels/The Washington Post/Getty Images

Meta będzie wymagać od reklamodawców politycznych oznaczania, kiedy używają sztucznej inteligencji lub manipulacji cyfrowej w reklamach na Facebooku i Instagramie.

Co wiadomo

Od stycznia 2023 r. wszelkie reklamy polityczne i społecznościowe będą musiały być oznaczane, jeśli obrazy lub filmy są cyfrowo modyfikowane przy użyciu sztucznej inteligencji. Obejmuje to syntezę mowy, podróbki i inne.

Użytkownicy zobaczą powiadomienie o cyfrowej manipulacji w reklamie. Niewielkie zmiany, takie jak przycinanie, nie wymagają specjalnego oznakowania.

W przypadku niezgodności firma zastrzega sobie prawo do odrzucenia reklamy. Powtarzające się nieujawnianie informacji może skutkować karami dla reklamodawcy, podała firma.

Nowe zasady są wprowadzane w kontekście ważnych wyborów w USA, Wielkiej Brytanii, UE i innych regionach. Mają one na celu zwiększenie przejrzystości reklam politycznych i zwalczanie dezinformacji w okresie poprzedzającym ważne wydarzenia.

Źródło: Meta