Lenovo zamyka jednostkę mobilną w Rosji i krajach WNP (ale nie opuszcza rynku)
Lenovo rozwiąże jednostkę, która zajmowała się marketingiem i sprzedażą smartfonów w Europie Wschodniej, Rosji i krajach WNP. Same urządzenia Moto nigdzie nie znikną - zmienia się tylko organizacja mobilnego biznesu w regionie.
Kierownik oddziału Aleksiej Klochkow potwierdził swój wyjazd z firmy. Według niego promocja urządzeń w Europie Wschodniej będzie koordynowana przez zachodnioeuropejską reprezentację Leonovo. Rosja i CIS należą teraz do działu odpowiedzialnego za rynki wschodzące. W urzędzie ukraińskim dodano, że niewłaściwe jest nazywanie tego, co się dzieje "zamknięciem jednostki", jest to wewnętrzna restrukturyzacja:
{% cytatu 4%}
Przypomnijmy, że ostatnio zmieniono szefa Motoroli.
Dlaczego tak się stało?
Personalne permutacje wiążą się ze spadkiem popytu na smartfony firmy. Zeszłego lata Lenovo całkowicie przełączyło się na markę Motoroli, ale okazało się, że rosyjscy nabywcy prawie zapomnieli o legendarnej marce. Jeśli w lutym 2017 r. Chiński gigant posiadał 5,7% rynku i czwarte miejsce po Samsung, Apple i Huawei, to do lutego 2018 r. Sprzedaż w sztukach spadła poniżej 2%. Teraz Lenovo nie jest uwzględnione nawet w pierwszej piątce w Rosji.
Przedstawiciele sieci detalicznych zauważają, że w segmencie od 30 do 40 tysięcy rubli gadżety Motorola wyglądają słabiej niż inne chińskie innowacje w 2018 roku. Na rynku smartfonów niewiele jest firm, które mogą sobie pozwolić na "opłatę za markę" i nadal polegają na wysokiej sprzedaży.
Co dalej?
Przedstawiciel firmy Leonovo Marat Rakaev podkreślił, że firma nie zamierza zamknąć działalności smartfonów w Rosji, a "stosunkowo niedługo" ogłosi nowości Moto. To samo powiedzieliśmy w Lenovo Ukraina: "Motorola nadal aktywnie pracuje nad nowymi produktami iw tym miesiącu wprowadzi pierwszego smartfona z linii 2018, który wkrótce będzie dostępny na rynku ukraińskim."
Jeśli ktoś nie wie, w tym miesiącu spodziewana jest premiera serii Moto G6.
Źródła: vc.ru , Wiedomosti