Amazon uruchomił chatbota Amazon Q na wewnętrzne potrzeby klientów biznesowych
Amazon
AWS, dział usług chmurowych Amazon, uruchomił Amazon Q, narzędzie do czatowania, które pozwala pracownikom zadawać pytania dotyczące ich działalności i uzyskiwać odpowiedzi na podstawie danych korporacyjnych.
Co wiadomo
Amazon Q działa jako asystent oparty na sztucznej inteligencji. Pracownicy mogą na przykład wyjaśnić zasady dotyczące logo, zrozumieć kod aplikacji lub znaleźć odpowiednie informacje w dokumentach.
Amazon Q jest dostępny za pośrednictwem interfejsów AWS, witryn korporacyjnych, Slack i innych aplikacji biznesowych. Pytania użytkowników nie są wykorzystywane do ulepszania modeli AI.
Amazon Q opiera się na algorytmach z repozytorium Amazon Bedrock, w tym Llama 2 z Meta i Claude 2 z Anthropic. Klienci mogą wybrać najbardziej odpowiedni model AI i zintegrować go ze swoimi danymi korporacyjnymi.
W pierwszej fazie Amazon Q jest dostępny dla usługi centrum kontaktowego Amazon Connect. Następnie zostanie zintegrowany również z innymi rozwiązaniami AWS. System uwzględnia parametry bezpieczeństwa i nie dopuszcza wrażliwych danych.
Cena Amazon Q w Connect zaczyna się od 40 dolarów za agenta miesięcznie, ale użytkownicy mogą korzystać z narzędzia za darmo do 1 marca 2024 roku.
Źródło: Amazon