Amazon uruchomił chatbota Amazon Q na wewnętrzne potrzeby klientów biznesowych


Amazon

AWS, dział usług chmurowych Amazon, uruchomił Amazon Q, narzędzie do czatowania, które pozwala pracownikom zadawać pytania dotyczące ich działalności i uzyskiwać odpowiedzi na podstawie danych korporacyjnych.

Co wiadomo

Amazon Q działa jako asystent oparty na sztucznej inteligencji. Pracownicy mogą na przykład wyjaśnić zasady dotyczące logo, zrozumieć kod aplikacji lub znaleźć odpowiednie informacje w dokumentach.

Amazon Q jest dostępny za pośrednictwem interfejsów AWS, witryn korporacyjnych, Slack i innych aplikacji biznesowych. Pytania użytkowników nie są wykorzystywane do ulepszania modeli AI.

Amazon Q opiera się na algorytmach z repozytorium Amazon Bedrock, w tym Llama 2 z Meta i Claude 2 z Anthropic. Klienci mogą wybrać najbardziej odpowiedni model AI i zintegrować go ze swoimi danymi korporacyjnymi.

W pierwszej fazie Amazon Q jest dostępny dla usługi centrum kontaktowego Amazon Connect. Następnie zostanie zintegrowany również z innymi rozwiązaniami AWS. System uwzględnia parametry bezpieczeństwa i nie dopuszcza wrażliwych danych.

Cena Amazon Q w Connect zaczyna się od 40 dolarów za agenta miesięcznie, ale użytkownicy mogą korzystać z narzędzia za darmo do 1 marca 2024 roku.

Źródło: Amazon

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();