Electronic Arts przyznało zewnętrznym deweloperom prawo do korzystania z technologii ułatwień dostępu opracowanych przez swoich specjalistów

Electronic Arts w pełni wspiera inicjatywę deweloperów, którzy zwiększają poziom dostępności swoich gier dla wszystkich kategorii graczy.

Amerykańska firma rozszerzyła listę swoich technologii dostępności, które są w otwartym użyciu.

Co wiadomo

Electronic Arts dało zewnętrznym deweloperom możliwość korzystania z technologii dostępności w trzech kolejnych grach: EA Sports FC 24, Mirror's Edge: Catalyst i EA Sports WRC.

Mowa tu między innymi o technologii IRIS, chroniącej użytkowników z nadwrażliwością na światło oraz systemie nawigacji po trasie, które po raz pierwszy zastosowano w Mirror's Edge Catalyst.

Kerry Hopkins - starszy wiceprezes ds. globalnych w EA - wyraziła przekonanie, że w ten sposób ich firma promuje równe szanse dla graczy z różnymi ograniczeniami fizycznymi:

Nasze zobowiązanie patentowe zostało stworzone w oparciu o zasadę, że każdy, niezależnie od swojej sytuacji, powinien móc cieszyć się grami wideo. Nadal opieramy się na tej obietnicy, otwierając dostęp do naszego narzędzia IRIS do pomiaru czułości na światło i otwierając możliwość dodatkowej zastrzeżonej technologii, która może pomóc graczom z niepełnosprawnością ruchową, poznawczą, wzrokową i innymi niepełnosprawnościami w płynniejszym korzystaniu z gier.

Źródło: Informacja prasowa Electronic Arts

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();