Electronic Arts przyznało zewnętrznym deweloperom prawo do korzystania z technologii ułatwień dostępu opracowanych przez swoich specjalistów
Electronic Arts w pełni wspiera inicjatywę deweloperów, którzy zwiększają poziom dostępności swoich gier dla wszystkich kategorii graczy.
Amerykańska firma rozszerzyła listę swoich technologii dostępności, które są w otwartym użyciu.
Co wiadomo
Electronic Arts dało zewnętrznym deweloperom możliwość korzystania z technologii dostępności w trzech kolejnych grach: EA Sports FC 24, Mirror's Edge: Catalyst i EA Sports WRC.
Mowa tu między innymi o technologii IRIS, chroniącej użytkowników z nadwrażliwością na światło oraz systemie nawigacji po trasie, które po raz pierwszy zastosowano w Mirror's Edge Catalyst.
Kerry Hopkins - starszy wiceprezes ds. globalnych w EA - wyraziła przekonanie, że w ten sposób ich firma promuje równe szanse dla graczy z różnymi ograniczeniami fizycznymi:
Nasze zobowiązanie patentowe zostało stworzone w oparciu o zasadę, że każdy, niezależnie od swojej sytuacji, powinien móc cieszyć się grami wideo. Nadal opieramy się na tej obietnicy, otwierając dostęp do naszego narzędzia IRIS do pomiaru czułości na światło i otwierając możliwość dodatkowej zastrzeżonej technologii, która może pomóc graczom z niepełnosprawnością ruchową, poznawczą, wzrokową i innymi niepełnosprawnościami w płynniejszym korzystaniu z gier.
Źródło: Informacja prasowa Electronic Arts