Wendy's testuje chatbota opartego na sztucznej inteligencji do przyjmowania zamówień w restauracjach

Autor: Bohdan Kaminskyi | 12.12.2023, 16:54
Wendy's testuje chatbota opartego na sztucznej inteligencji do przyjmowania zamówień w restauracjach
Patrick T. Fallon/Bloomberg

Sieć fast foodów Wendy's rozszerza testy chatbota opartego na sztucznej inteligencji, który będzie przyjmował zamówienia w okienkach drive-thrus.

Co wiadomo

Technologia ma zostać wdrożona w restauracjach franczyzowych w całej Ameryce do 2024 roku. Obecnie działa w czterech placówkach Wendy's w Columbus w stanie Ohio.

Chatbot jest zasilany przez rozwiązania AI Google Cloud. Według firmy jest on w stanie przetworzyć 86 procent zamówień bez udziału personelu, czyli nieco ponad pierwotnie zgłoszone 85 procent.

Jak zauważa Wendy's, chatbot wykorzystuje technologie generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia odpowiedzi w dialogu z klientami w czasie rzeczywistym. Pomogło to jednej z restauracji skrócić czas obsługi zamówienia o 22 sekundy w porównaniu do średniej w Columbus.

Źródło: Bloomberg