Wendy's testuje chatbota opartego na sztucznej inteligencji do przyjmowania zamówień w restauracjach

Patrick T. Fallon/Bloomberg
Sieć fast foodów Wendy's rozszerza testy chatbota opartego na sztucznej inteligencji, który będzie przyjmował zamówienia w okienkach drive-thrus.
Co wiadomo
Technologia ma zostać wdrożona w restauracjach franczyzowych w całej Ameryce do 2024 roku. Obecnie działa w czterech placówkach Wendy's w Columbus w stanie Ohio.
Chatbot jest zasilany przez rozwiązania AI Google Cloud. Według firmy jest on w stanie przetworzyć 86 procent zamówień bez udziału personelu, czyli nieco ponad pierwotnie zgłoszone 85 procent.
Jak zauważa Wendy's, chatbot wykorzystuje technologie generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia odpowiedzi w dialogu z klientami w czasie rzeczywistym. Pomogło to jednej z restauracji skrócić czas obsługi zamówienia o 22 sekundy w porównaniu do średniej w Columbus.
Źródło: Bloomberg