Wendy's testuje chatbota opartego na sztucznej inteligencji do przyjmowania zamówień w restauracjach


Patrick T. Fallon/Bloomberg

Sieć fast foodów Wendy's rozszerza testy chatbota opartego na sztucznej inteligencji, który będzie przyjmował zamówienia w okienkach drive-thrus.

Co wiadomo

Technologia ma zostać wdrożona w restauracjach franczyzowych w całej Ameryce do 2024 roku. Obecnie działa w czterech placówkach Wendy's w Columbus w stanie Ohio.

Chatbot jest zasilany przez rozwiązania AI Google Cloud. Według firmy jest on w stanie przetworzyć 86 procent zamówień bez udziału personelu, czyli nieco ponad pierwotnie zgłoszone 85 procent.

Jak zauważa Wendy's, chatbot wykorzystuje technologie generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia odpowiedzi w dialogu z klientami w czasie rzeczywistym. Pomogło to jednej z restauracji skrócić czas obsługi zamówienia o 22 sekundy w porównaniu do średniej w Columbus.

Źródło: Bloomberg

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();