Były pracownik Rockstar Games wyjaśnia, dlaczego GTA VI ukaże się na PC później niż na konsolach
Były pracownik Rockstar Games - Mike York kontynuuje opowiadanie subskrybentom o niuansach rozwoju GTA VI.
Wcześniej, projektant gry przeanalizował pierwszy zwiastun nowej części kryminalnej akcji i wyjaśnił, dlaczego większość pokazanych kadrów odzwierciedla rzeczywistą jakość grafiki gry.
Teraz poruszył powody, dla których GTA VI ukaże się najpierw tylko na konsolach.
Co wiadomo
Ogólnie rzecz biorąc, udzielił obszernej i wyczerpującej odpowiedzi, którą można sprowadzić do dwóch głównych punktów:
1) Rockstar Games i Take-Two uważają, że najpopularniejszą i najbardziej pożądaną platformą do gier pozostaje PlayStation i to właśnie wersja na japońską konsolę jest zawsze głównym celem studia. Według Yorka taka sytuacja miała miejsce w przypadku GTA V, Red Dead Redemption 2 i wcześniejszych gier. A wersje Xbox powstają równolegle z wersjami PlayStation, ponieważ są identyczne w większości aspektów technologicznych.
2. wersja PC wymaga znacznie więcej czasu i zasobów od deweloperów, ponieważ konsole wszystkich użytkowników są takie same, a komputery wykorzystują ogromną liczbę komponentów od różnych producentów i należą do różnych serii i generacji. Z tego powodu optymalizacja wersji PC jest uważana za złożony i czasochłonny proces, który Rockstar Games woli przeprowadzić po wydaniu gry na konsolach.
Ponadto deweloperzy, zdając sobie sprawę z możliwości potężnych komputerów PC, starają się dodać do gry więcej efektów wizualnych, zwiększyć rozdzielczość, a czasem nawet wdrożyć nowe opcje, co również opóźnia rozwój.
Kiedy czekać
Premiera Grand Theft Auto VI planowana jest na 2025 rok na PlayStation 5 i Xbox Series.
Źródło: York Reacts