Oculus Half Dome: prototypowy hełm VR z mechanicznym ogniskowaniem

Oculus Half Dome: prototypowy hełm VR z mechanicznym ogniskowaniem

Na konferencji deweloperów F8 zespół Oculus, jednostka VR Facebooka, pokazał kolejny prototyp wirtualnej rzeczywistości, o kryptonimie Half Dome.

Jak to jest interesujące?

oculus-half-dome-lens-1.jpg

Oculus Rift i nowa wersja

Po pierwsze, Half Dome używa dużych obiektywów, które zapewniają kąt widzenia do 140 stopni - namacalny zysk w porównaniu do 110 stopni dla Oculus Rift lub HTC Vive Pro. Firma wskazała również na wyświetlacze o wyższej rozdzielczości, ale do tej pory bez szczegółów.

oculus-half-dome-lens-2.jpg

Główną cechą prototypu jest technologia skupiania się na wyświetlaczach mobilnych. W istniejących urządzeniach VR zbliżone obiekty wyglądają na rozmyte, dlatego starają się umieścić je w odległości dwóch metrów. W Half Dome wszystko jest o wiele bardziej interesujące: kask automatycznie dostosowuje płaszczyznę ogniskowania, zmieniając odległość między obiektywem a ekranem. Wszędzie tam, gdzie użytkownik patrzy, obraz pozostaje czysty, a tekst na temat przedstawiony osobie - czytelny.

oculus-half-dome-lens-moving.gif

W Oculus twierdzą, że system mechaniczny jest cichy i nie wytwarza wibracji. Tak często, jak ekrany wewnątrz hełmu nie poruszały się, nie zaszkodziłyby odkrywać wirtualne światy.

Kiedy?

Niestety, firma nie powiedziała nic o tym, kiedy nowa technologia może pojawić się w komercyjnych kaskach Oculus.

Źródło: Facebook

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();