"Japońscy wydawcy potrzebują Xboksa" - mówi były członek zarządu Sony

"Japońscy wydawcy potrzebują Xboksa" - mówi były członek zarządu Sony

Mena Sato Kato, była wiceprezes Sony, która dołączyła do Xbox jako dyrektor ds. partnerstw w Japonii, wygłosiła zaskakujące oświadczenie - japońscy wydawcy gier "zdecydowanie potrzebują" Xbox, aby odnieść sukces w rozszerzaniu swojej działalności.

Co wiemy.

Jest to ważne, ponieważ Japonia jest jednym z największych rynków gier wideo na świecie, ale Xbox tradycyjnie miał słabą obecność w tym kraju w porównaniu do PlayStation, które jest jego rodzimym rynkiem. Jednak Xbox odnotował ostatnio wzrost w Japonii, nie tylko ze względu na popularność Game Pass na PC. Usługa ta oferuje dostęp do dużej biblioteki gier w przystępnej cenie.

Kato twierdzi, że Xbox może pomóc japońskim wydawcom gier na kilka sposobów. Po pierwsze, może dać im dostęp do większej liczby odbiorców. Po drugie, może pomóc im w tworzeniu gier na nowe platformy, takie jak PC i gry w chmurze.

"Microsoft oferuje japońskim wydawcom ogromną szansę na skalowanie, ponieważ praktycznie nie ma kraju na świecie bez komputerów z systemem Windows. Jeśli chodzi o dotarcie do fanów gier w krajach rozwijających się, Sony i Nintendo po prostu nie mogą konkurować z Xbox".

Oczywiście Microsoft, a w szczególności Xbox, mają przed sobą jeszcze bardzo długą drogę, by stać się pełnoprawnym konkurentem PlayStation na rodzimym rynku, ale wypowiedź Kato to znak, że firma poważnie traktuje ten rynek.

Źródło: insider-gaming

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();