Burger King uruchomił aplikację skanującą "poziom kaca", aby przyznawać zniżki.
Burger King
Sieć fast foodów Burger King w Brazylii uruchomiła promocję "Hangover Whopper", w ramach której system rozpoznawania twarzy rzekomo wykrywa kaca klienta i daje mu spersonalizowaną zniżkę.
Co wiadomo
Do 2 stycznia użytkownicy mogą zrobić zdjęcie w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej, a system określi ich status kaca, aby otrzymać spersonalizowany kod promocyjny. Według Burger Kinga, im bardziej "kacowato" wygląda klient, tym wyższa zniżka na zestaw combo.
Polityka prywatności stwierdza jednak, że w rzeczywistości nie ma miejsca żaden pomiar. Według firmy ocena ma charakter czysto "fikcyjny".
Burger King obiecuje nie udostępniać zdjęć użytkowników stronom trzecim. Obrazy będą wykorzystywane wyłącznie na potrzeby kampanii.
Wcześniej obrońcy praw człowieka wielokrotnie krytykowali technologię rozpoznawania twarzy za zagrażanie prywatności, jednocześnie zwracając uwagę na jej niedokładność wobec mniejszości.
Źródło: Gizmodo