Według przecieków, gracze PlayStation 5 spędzają więcej czasu na projektach dla jednego gracza niż tych wieloosobowych
Niedawny wyciek danych Insomniac Games, w wyniku którego utracono ponad 1,3 miliona wewnętrznych plików, ujawnił szczegóły kilku gier planowanych przez studio na najbliższe lata, a także poufne dane i metryki dotyczące całej platformy PlayStation, które nie były wcześniej dostępne publicznie. Dane te wciąż są przedmiotem dyskusji, a osoby znające się na ich analizie od czasu do czasu dzielą się ciekawymi informacjami.
Co wiadomo
Zgodnie z postem użytkownika Twittera @FunkyClam, wewnętrzna prezentacja aktualizacji biznesowych Sony z lutego ubiegłego roku pokazuje, że właściciele PlayStation 5 spędzają znacznie więcej czasu grając w gry dla jednego gracza niż w gry wieloosobowe:
Nie pamiętam, czy pojawiało się to już wcześniej, ale miło jest przeczytać jakieś szczegółowe dane. Na razie nie mogę publikować na reddicie. Zostaje to automatycznie oflagowane, więc oto linkhttps://t.co/oV1fm93VDC https://t.co/buh9pJy66H pic.twitter.com/wGeqbILpjB
- FunkyClam (@FunkyClam) 12 stycznia 2024 r.
Jeden ze slajdów ujawnia całkowitą liczbę godzin gry użytkowników PS5 każdego miesiąca - z niego możemy się dowiedzieć, że od premiery konsoli ponad 50% czasu gry miesięcznie spędza się na grach dla jednego gracza, a liczba ta czasami nawet rośnie. Dla przykładu, w grudniu 2022 roku, z łącznej liczby 1,6 miliarda godzin gry, 59% spędzono na grach dla jednego gracza, 20% na darmowych grach wieloosobowych, a 21% na grach wieloosobowych wymagających subskrypcji PlayStation Plus.
Informacja ta może być zaskoczeniem dla tych, którzy myśleli, że gry wieloosobowe zawsze będą przeważać nad grami jednoosobowymi pod względem liczby graczy.
Źródło: GamingBolt