Zwolnień w branży gier wideo ciąg dalszy: Thunderful Group ogłasza zwolnienia 20% pracowników

Autor: Dmitro Koval | 18.01.2024, 17:05
Zwolnień w branży gier wideo ciąg dalszy: Thunderful Group ogłasza zwolnienia 20% pracowników

Niestety, po "burzliwym" roku dla branży gier wideo w 2023 roku, zjawisko masowych zwolnień utrzymuje się w 2024 roku. Niedawno jedną z firm, które ogłosiły zwolnienia, była Thunderful Group, która jest właścicielem i twórcą serii SteamWorld oraz takich gier jak Image and Form Games, Rising Star Games, Zoink, Coatsink, Jumpship i Headup Games. Thunderful Group zwolni 20% swoich pracowników. Według strony internetowej firmy, zatrudnia ona ponad 500 pracowników, więc pracę straci około 100 osób.

Co wiadomo

Firma wyjaśnia zwolnienia, mówiąc, że istnieją "nadmierne inwestycje", które zostały dokonane w ostatnich latach, ale "nie były uzasadnione w obecnym klimacie branżowym, który szczególnie dotknął ją z powodu niekorzystnych warunków rynkowych". Firma twierdzi, że "skupi się na strategicznych aktywach z najlepszymi długoterminowymi perspektywami".

"Odkąd zostałem CEO jesienią 2023 roku, oceniamy obecną działalność i przyszłość Thunderful. Aby zapewnić i wzmocnić rentowność Grupy, nie znaleźliśmy innego wyjścia, jak tylko obniżyć koszty i skoncentrować działalność na obszarach o najlepszych perspektywach przyszłego wzrostu i rentowności. Aby zapewnić i wzmocnić rentowność Grupy, nie znaleźliśmy innej alternatywy niż redukcja kosztów i skoncentrowanie działalności na obszarach o najlepszych perspektywach przyszłego wzrostu i rentowności. Podjęcie tych decyzji było trudne i przykro mi, że będziemy musieli pożegnać się z wieloma wykwalifikowanymi kolegami i partnerami. Jestem jednak przekonany, że jest to właściwy kierunek dla Thunderful i że te zmiany uczynią firmę silniejszym graczem na rynku" - powiedział Martin Walfisz, CEO Thunderful Group.

Thunderful ma nadzieję, że program restrukturyzacji pomoże "wzmocnić długoterminową pozycję konkurencyjną". Oprócz zwolnień pracowników, firma rozważy również sprzedaż "niestrategicznych" aktywów.

Źródło: GamingBolt