Amazon testuje nowego chatbota opartego na sztucznej inteligencji, aby odpowiadać na pytania dotyczące produktów.


Christian Wiediger/Unsplash

Amazon uruchomił test nowej funkcji sztucznej inteligencji w swoich aplikacjach mobilnych, która pozwala użytkownikom zadawać chatbotowi pytania dotyczące cech i właściwości produktów.

Co wiadomo

Chatbot jest w stanie nie tylko udzielać praktycznych porad na temat produktów, ale także żartować, komponować wiersze i bajki na tematy zadawane przez użytkowników. Ponadto asystent jest w stanie udzielać porad w stylu byłego dyrektora generalnego Amazon Jeffa Bezosa (Jeff Bezos).

Według przedstawicieli Amazon, na tym etapie chatbot koncentruje się w szczególności na pytaniach związanych z charakterystyką i cechami produktów z katalogu firmy. Oczekuje się, że narzędzie poprawi jakość doradztwa dla klientów i doświadczenia użytkowników przy wyborze produktów na stronie internetowej sprzedawcy.

Oprócz tej innowacji, Amazon ostatnio aktywnie wprowadza technologie sztucznej inteligencji do swoich usług - w szczególności do generowania krótkich opisów produktów, wykrywania fałszywych recenzji i wybierania rozmiarów odzieży dla klientów sklepu internetowego.

Źródło: The Verge

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();