Amazon testuje nowego chatbota opartego na sztucznej inteligencji, aby odpowiadać na pytania dotyczące produktów.
Christian Wiediger/Unsplash
Amazon uruchomił test nowej funkcji sztucznej inteligencji w swoich aplikacjach mobilnych, która pozwala użytkownikom zadawać chatbotowi pytania dotyczące cech i właściwości produktów.
Co wiadomo
Chatbot jest w stanie nie tylko udzielać praktycznych porad na temat produktów, ale także żartować, komponować wiersze i bajki na tematy zadawane przez użytkowników. Ponadto asystent jest w stanie udzielać porad w stylu byłego dyrektora generalnego Amazon Jeffa Bezosa (Jeff Bezos).
Według przedstawicieli Amazon, na tym etapie chatbot koncentruje się w szczególności na pytaniach związanych z charakterystyką i cechami produktów z katalogu firmy. Oczekuje się, że narzędzie poprawi jakość doradztwa dla klientów i doświadczenia użytkowników przy wyborze produktów na stronie internetowej sprzedawcy.
Oprócz tej innowacji, Amazon ostatnio aktywnie wprowadza technologie sztucznej inteligencji do swoich usług - w szczególności do generowania krótkich opisów produktów, wykrywania fałszywych recenzji i wybierania rozmiarów odzieży dla klientów sklepu internetowego.
Źródło: The Verge