Wydawca 11 bit studios ujawnił wyniki sprzedaży This War of Mine, podzielił się sukcesem Frostpunk i The Invincible oraz ujawnił ilość kawy wypijanej przez swoich pracowników
Polski wydawca 11 bit studios podsumował rok i opublikował ciekawe statystyki kilku swoich gier.
Co wiadomo
Najbardziej udaną grą 11 bit pozostaje This War of Mine. Symulator przetrwania z elementami strategii wciąż cieszy się ogromną popularnością i tylko w 2023 roku z grą zapoznało się 500 tysięcy osób. Sprzedaż This War of Mine przekroczyła 9 milionów egzemplarzy. Liczba ta obejmuje zarówno sprzedaż gry, jak i darmowe prezenty. W Polsce This War of Mine od kilku lat jest częścią programu szkolnego, a materiał w niej zawarty jest wykorzystywany do pokazania dzieciom, jak straszna jest wojna.
Gracze spędzają średnio około 17 godzin grając w This War of Mine.
11 bit studios opowiedziało również o swoich innych projektach.
I tak, pierwsza część postapokaliptycznej strategii budowania miasta Frostpunk nadal przyciąga zainteresowanie graczy. Średnio gracze pozostają we Frostpunk przez około 24 godziny, a 3% graczy spędziło w nim ponad sto godzin. Warto zauważyć, że pomimo wysokiego poziomu trudności gry, ponad połowa użytkowników była w stanie uratować wszystkich mieszkańców swojego miasta.
Przypomnijmy, że premiera drugiej części Frostpunk już wkrótce.
Gra otrzymała 89% pozytywnych recenzji, a 49% kupujących dotarło do finału rozgrywki. Jednak tylko 1,9% graczy ukończyło The Invincible wielokrotnie, aby zdobyć wszystkie osiągnięcia.
11 bit studios opublikowało również kilka zabawnych "wewnętrznych" statystyk. I tak, 250 pracowników studia wypiło w ciągu roku 77 tysięcy filiżanek kawy z 5500 litrami mleka i zjadło ponad 3800 kilogramów owoców.
Firma ma tak ambitne plany na nadchodzący rok, że kierownictwo będzie musiało przeznaczyć więcej środków na kawę, a może nawet kupić ciastka.
Źródło: 11 bit studios