System moderacji zmniejsza poziom toksyczności na czacie głosowym Call of Duty o 50%.
Zazwyczaj gry wieloosobowe są dość toksyczne. Deweloperzy starają się jednak znaleźć sposoby, aby w grze było więcej zdrowych graczy, a nie odwrotnie. Activision osiągnęło już pewne wyniki w tym zakresie, karząc przestępców za pomocą swojej technologii i osób moderujących czaty głosowe.
Co wiadomo
Moderacja głosowa została dodana wraz z premierą Call of Duty: Modern Warfare III. W tamtym czasie działała tylko w języku angielskim, ale teraz obsługuje hiszpański i portugalski. Funkcja jest teraz dostępna również w Modern Warfare II i Warzone.
Od listopada 2 miliony kont zostało ukaranych za toksyczne zachowania na czacie głosowym. Osoby te nie będą mogły korzystać z czatu głosowego przez określony czas.
Jednak Activision poinformowało również o rozczarowującym trendzie: tylko 1 na 5 graczy skarży się na toksyczność innych graczy. Firma zauważyła, że chociaż ich technologia jest w stanie samodzielnie wykryć takich graczy, bardziej prawdopodobne jest złożenie skargi przez gracza.
Wiadomo również, że 8% graczy nie zachowywało się już toksycznie w Call of Duty po ukaraniu. Ogólnie rzecz biorąc, poziom toksyczności czatu głosowego w Call of Duty spadł o 50%.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej
Źródło: callofduty