Gdyby fantazja była prawdziwa: twórcy Dragon's Dogma 2 opowiadają o swoim podejściu do tworzenia świata gry
Dziennikarze serwisu IGN opublikowali nowy wywiad z twórcami gry RPG Dragon's Dogma 2, którzy zdradzili, na jakich zasadach stworzono świat gry.
Co wiemy
Dyrektor gry Itsuno Hideaki i dyrektor artystyczny Daigo Ikeno (Ikeno Daigo) powiedzieli, że choć wydarzenia w Dragon's Dogma 2 rozgrywają się w świecie fantasy wypełnionym magicznymi stworzeniami i innymi elementami fantastyki, to głównym celem twórców było stworzenie jak najbardziej realistycznej gry.
Takie podejście wymagało od pracowników Capcom dokładnego przestudiowania średniowiecznych obrazów, krajobrazów, architektury, książek, ówczesnej mody, zwyczajów i wielu innych. Ogólnie rzecz biorąc, atmosfera Dragon's Dogma 2 ma przypominać graczom klasyczne średniowieczne środkowoeuropejskie fantasy.
Koncepcja świata równoległego do tego z pierwszej części również dodała złożoności. Deweloperzy musieli przenieść wiele lokacji z gry z 2012 roku, nie wprowadzając do nich drastycznych zmian, ale też ich nie kopiując.
Dążenie deweloperów do realizmu wpłynęło również na projekt stworzeń zamieszkujących świat Dragon's Dogma 2. Projektanci Capcom zastanawiali się, jak gobliny, smoki i inne mityczne stworzenia wyglądałyby w prawdziwym życiu i wykorzystali ten czynnik jako punkt wyjścia.
Niedawno deweloperzy mówili o dodaniu nowej rasy dużych antropomorficznych kot ów z ludu Battahl, a teraz przypomnieli o elfach. Specjalnie dla nich wymyślili unikalny język, którego fonetyczne brzmienie przypomina dialekty skandynawskie.
Kiedy czekać
Dragon's Dogma 2 ukaże się 22 marca 2024 roku na PC, PS5 i Xbox Series.
Źródło: IGN