Microsoft odnotowuje 49% wzrost przychodów z gier po przejęciu Activision Blizzard
Xbox, jako oddział Microsoftu, wykazał znaczny wzrost przychodów o 49% w obliczu kurczącej się siły roboczej w sektorze gier. Wzrost ten był napędzany przez rekordową liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie na konsolach Xbox, komputerach PC i urządzeniach mobilnych, przy czym same urządzenia mobilne odpowiadały za 200 milionów użytkowników.
Zgodnie z nowym formularzem 10-Q Microsoftu, całkowita cena zakupu Activision Blizzard została wyceniona na 75,4 mld USD.
- MauroNL (@MauroNL3) 30 stycznia 2024 r.
Wpływ netto Activision Blizzard na rachunek zysków i strat Microsoftu od 13 października wyniósł 2,1 mld USD przychodów i 437 mln USD straty operacyjnej. pic.twitter.com/3ZME61cqkv
Co wiadomo
Przychody z gier w wysokości 7,1 mld USD obejmują również wpływ przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft, wycenianego na 75,4 mld USD. Pomimo niedawnych zwolnień, Microsoft podkreśla swoje zaangażowanie w innowacje w grach w chmurze i prognozuje dalszy wzrost przychodów z gier, a także treści i usług Xbox.
W przyszłości firma spodziewa się spadku przychodów ze sprzętu, a przyszły wzrost będzie pochodził głównie ze stabilnej sprzedaży oprogramowania i usług subskrypcyjnych. Firma aktywnie pozycjonuje się na dynamiczną przyszłość w branży gier, podkreślając strategiczne znaczenie gier w chmurze i silne portfolio nadchodzących gier.
Źródło: GamingBolt