Microsoft odnotowuje 49% wzrost przychodów z gier po przejęciu Activision Blizzard

Microsoft odnotowuje 49% wzrost przychodów z gier po przejęciu Activision Blizzard

Xbox, jako oddział Microsoftu, wykazał znaczny wzrost przychodów o 49% w obliczu kurczącej się siły roboczej w sektorze gier. Wzrost ten był napędzany przez rekordową liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie na konsolach Xbox, komputerach PC i urządzeniach mobilnych, przy czym same urządzenia mobilne odpowiadały za 200 milionów użytkowników.

Co wiadomo

Przychody z gier w wysokości 7,1 mld USD obejmują również wpływ przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft, wycenianego na 75,4 mld USD. Pomimo niedawnych zwolnień, Microsoft podkreśla swoje zaangażowanie w innowacje w grach w chmurze i prognozuje dalszy wzrost przychodów z gier, a także treści i usług Xbox.

W przyszłości firma spodziewa się spadku przychodów ze sprzętu, a przyszły wzrost będzie pochodził głównie ze stabilnej sprzedaży oprogramowania i usług subskrypcyjnych. Firma aktywnie pozycjonuje się na dynamiczną przyszłość w branży gier, podkreślając strategiczne znaczenie gier w chmurze i silne portfolio nadchodzących gier.

Źródło: GamingBolt

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();