Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry](/media/uploads/12titanquestiizapowiedziany.jpg)
Titan Quest 2 - bezpośrednia kontynuacja kultowego action-RPG z 2006 roku - został zapowiedziany w sierpniu 2023 roku i towarzyszył mu jedynie kinowy zwiastun, który choć widowiskowy, nie zdradzał żadnych szczegółów na temat rozgrywki.
W końcu deweloperzy z THQ Nordic i studia Grimlore Games (autor SpellForce 3) zaczęli dzielić się informacjami na temat Titan Quest 2.
Co już wiadomo
Naswoim blogu projektanci gry Grimlore Games opublikowali post o stworzeniu autentycznego i klimatycznego świata starożytnej Grecji, który zamieszkują dzielni wojownicy i potwory z mitów i legend.
Deweloperzy stwierdzili, że starają się stworzyć jak najbardziej wiarygodny świat gry, pomimo faktu, że Titan Quest 2 zawiera ogromną liczbę elementów i motywów fantasy.
Projektanci gry przeanalizowali styl wizualny pierwszej części Titan Quest i zwrócili się do źródeł historycznych w poszukiwaniu inspiracji i dokładnych punktów odniesienia. Pomogła im również analiza starożytnej greckiej architektury, co potwierdzają opublikowane grafiki koncepcyjne.
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-2 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-2](/media/uploads/11_mUwVCDw.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-3 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-3](/media/uploads/22_N9xihLx.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-4 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-4](/media/uploads/33_6klh7R1.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-5 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-5](/media/cache/34/96/3496bac291f15334a1ab70860c4f4844.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-6 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-6](/media/cache/47/c3/47c3e3043b7798241d14fbdfef2f5ec0.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-7 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-7](/media/cache/16/49/1649de2aeda7764eba5e218dd103cbf7.jpg)
Dzięki szczegółowemu podejściu do tworzenia świata Titan Quest 2, Sparta, Mysinia i inne majestatyczne miasta będą wyglądać zarówno realistycznie, jak i nieco przesadnie majestatycznie, ponieważ gra w dużej mierze opiera się na mitologii.
Projektanci gry podkreślili, że nie używają narzędzi do generowania proceduralnego do tworzenia lokacji, ponieważ chcą mieć pewność, że każda lokacja w grze spełnia wysokie standardy jakości i zainteresuje graczy.
Przy okazji, wiele lokacji nie będzie automatycznie oznaczanych na mapie, by zachęcić graczy do samodzielnego odkrywania Grecji.
Deweloperzy pokazali dwa zrzuty ekranu z Titan Quest 2, które, jak zauważamy, wyglądają klimatycznie.
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-8 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-8](/media/uploads/44_5hTx3D1.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-9 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-9](/media/uploads/55_JitGppO.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-10 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-10](/media/cache/69/e1/69e1288fc5968a38a3a273ebfbf71f5e.jpg)
![Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-11 Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry-11](/media/cache/91/fc/91fc7f5fa15d6d4de75a722a5ddd1a35.jpg)
Kiedy czekać?
Data premiery Titan Quest II nie jest jeszcze znana, ale podano, że gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series.
Źródło: Steam