Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry

Titan Quest 2 - bezpośrednia kontynuacja kultowego action-RPG z 2006 roku - został zapowiedziany w sierpniu 2023 roku i towarzyszył mu jedynie kinowy zwiastun, który choć widowiskowy, nie zdradzał żadnych szczegółów na temat rozgrywki.

W końcu deweloperzy z THQ Nordic i studia Grimlore Games (autor SpellForce 3) zaczęli dzielić się informacjami na temat Titan Quest 2.

Co już wiadomo

Naswoim blogu projektanci gry Grimlore Games opublikowali post o stworzeniu autentycznego i klimatycznego świata starożytnej Grecji, który zamieszkują dzielni wojownicy i potwory z mitów i legend.

Deweloperzy stwierdzili, że starają się stworzyć jak najbardziej wiarygodny świat gry, pomimo faktu, że Titan Quest 2 zawiera ogromną liczbę elementów i motywów fantasy.

Projektanci gry przeanalizowali styl wizualny pierwszej części Titan Quest i zwrócili się do źródeł historycznych w poszukiwaniu inspiracji i dokładnych punktów odniesienia. Pomogła im również analiza starożytnej greckiej architektury, co potwierdzają opublikowane grafiki koncepcyjne.

1
2
3

Dzięki szczegółowemu podejściu do tworzenia świata Titan Quest 2, Sparta, Mysinia i inne majestatyczne miasta będą wyglądać zarówno realistycznie, jak i nieco przesadnie majestatycznie, ponieważ gra w dużej mierze opiera się na mitologii.

Projektanci gry podkreślili, że nie używają narzędzi do generowania proceduralnego do tworzenia lokacji, ponieważ chcą mieć pewność, że każda lokacja w grze spełnia wysokie standardy jakości i zainteresuje graczy.

Przy okazji, wiele lokacji nie będzie automatycznie oznaczanych na mapie, by zachęcić graczy do samodzielnego odkrywania Grecji.

Deweloperzy pokazali dwa zrzuty ekranu z Titan Quest 2, które, jak zauważamy, wyglądają klimatycznie.

1
2

Kiedy czekać?

Data premiery Titan Quest II nie jest jeszcze znana, ale podano, że gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series.

Źródło: Steam

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();