Technologia Automatic Super Resolution - analog DLSS i FSR - została wykryta w testowej wersji systemu Windows 11

Branża gier kontynuuje trend opracowywania technologii antyaliasingu w celu poprawy wydajności bez konieczności obniżania jakości grafiki i modernizacji podzespołów komputera.

Swoje analogi wprowadziły już Nvidia (DLSS), AMD (FSR) i Intel (XeSS).

Prawdopodobnie Microsoft Corporation wkrótce wprowadzi podobną technologię.

Co wiadomo

Wiadomo, że odpowiednie prace zostały przeprowadzone w Microsoft kilka lat temu.

W testowej wersji Windows 11 znaleziono opcję Automatic Super Resolution (ASP), która ma być podobna do DLSS i będzie automatycznie poprawiać obraz w grach przy użyciu sztucznej inteligencji bez dodatkowego obciążenia systemu komputerowego.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy Automatic Super Resolution (ASP) zostanie oficjalnie uruchomiona i czy technologia ta otrzyma inną nazwę. Pojawiły się plotki, że technologia antyaliasingu będzie dostępna nie tylko na PC, ale również na konsolach z serii Xbox (na chwilę obecną nie znaleziono potwierdzenia tej informacji).

Źródło: The Verge

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();