Resident Evil i Monster Hunter to najbardziej udane franczyzy Capcom: japońska firma zaktualizowała dane dotyczące sprzedaży swoich "platynowych" gier
Autor: Anton Kratiuk | 13.02.2024, 20:09
Capcom zaktualizował wyniki sprzedaży swoich "platynowych" gier.
Co wiadomo
Na dzień 31 grudnia 2023 r. sprzedaż serii Resident Evil wyniosła 154 miliony egzemplarzy, co oznacza wzrost o 4 miliony w porównaniu z 30 września.
Najpopularniejsze gry z serii to:
- Resident Evil 4 remake - w ciągu 3 miesięcy kupiło go 1 mln osób, a łączna sprzedaż (od marca 2023 r.) wyniosła 6,4 mln egzemplarzy;
- Resident Evil 2 remake - 500 tys. kopii sprzedanych w ciągu 3 miesięcy, łącznie 13,6 mln od 2019 r;
- Resident Evil Village - 600 tys. kopii w trzy miesiące i 9,3 mln sprzedanych egzemplarzy od premiery w 2021 roku.
Według świeżych informacji sprzedaż Street Fighter 6 przekroczyła już 3 miliony egzemplarzy, ale na dzień 31 grudnia liczba ta wynosiła 2,9 miliona egzemplarzy. Od września do grudnia sprzedano 500 tysięcy egzemplarzy bijatyki.
Nakład Monster Hunter World: Iceborne osiągnął 11,6 mln egzemplarzy, a przez 3 miesiące grę kupiło 900 tys. osób.
Najbardziej udane franczyzy Capcomu:
- Dragon's Dogma - 8,4 mln (+500 tys. w 3 miesiące);
- Monster Hunter - 97 mln (+2 mln przez 3 miesiące);
- Street Fighter - 53 miliony (+1 milion w ciągu 3 miesięcy);
- Resident Evil - 154 mln (+4 mln w ciągu 3 miesięcy);
- Ghost n' Goblins - 4,5 mln (+100 tys. w ciągu 3 miesięcy).
Źródło: Capcom