"Multiplatformowanie to obszar, nad którym chcemy aktywnie pracować". Szef Sony zamierza zmienić politykę dotyczącą ekskluzywnych produktów PlayStation w najbliższej przyszłości

Autor: Vlad Cherevko | 19.02.2024, 17:22
"Multiplatformowanie to obszar, nad którym chcemy aktywnie pracować". Szef Sony zamierza zmienić politykę dotyczącą ekskluzywnych produktów PlayStation w najbliższej przyszłości

Od 2020 roku gry na wyłączność PlayStation na komputery PC są wydawane z zauważalnym opóźnieniem w stosunku do wersji konsolowej. Ale sądząc po nowych komentarzach dyrektora generalnego Sony, nie będzie tak zawsze.

Prezes grupy Sony, dyrektor operacyjny i dyrektor finansowy Hiroki Totoki, odpowiadając na pytania inwestorów zbiegające się z najnowszym raportem finansowym Sony, powiedział, że firma "aktywnie pracuje nad wydaniem większej liczby gier na inne platformy w ramach" agresywnego "planu wzrostu zysków". Tym samym zmniejszając okres opóźnienia między wydaniami gier na PlayStation i PC.

Zapytany, w jaki sposób dział gier może dążyć do zwiększenia zysków, najpierw wspomniał o trudnościach w obniżeniu kosztów sprzętu PlayStation, biorąc pod uwagę ceny komponentów, a następnie podkreślił "wieloplatformowe" podejście do własnych wydań gier jako potencjalnie bardziej owocny obszar ekspansji.

Gry na wyłączność PlayStation

"W przeszłości, jak wszyscy wiecie", wyjaśnił Totoki, "chcieliśmy spopularyzować [naszą] konsolę, a głównym celem gry pierwszoosobowej było spopularyzowanie konsoli".

"To prawda", kontynuował, "ale jest w tym synergia. Więc jeśli masz silną, zastrzeżoną zawartość nie tylko na naszej konsoli, ale także na innych platformach, takich jak komputery PC, możesz rozszerzyć własną wersję o multiplatformy, a to może pomóc zwiększyć marże operacyjne. Jest to więc kolejna kwestia, nad którą chcemy aktywnie pracować".

Przypomnijmy, że pod wodzą poprzedniego szefa PlayStation Jima Ryana (Jim Ryan), który ogłosił swoje odejście z firmy we wrześniu ubiegłego roku, premiery gier na PC (jeśli nie mówimy o usłudze gier) były opóźnione o co najmniej rok względem debiutu konsol.

Źródło: eurogamer