Walmart planuje kupić Vizio za 2,3 miliarda dolarów
Walmart oficjalnie ogłosił zamiar przejęcia producenta telewizorów Vizio za 2,3 mld USD. Jednym z kluczowych aktywów, które otrzyma Walmart, jest system operacyjny SmartCast, który otworzy przed firmą nowe możliwości w sektorze reklamowym.
Vizio twierdzi, że ma ponad 500 bezpośrednich partnerstw z reklamodawcami za pośrednictwem swojej działalności Vizio Platform Plus, a także ponad 18 milionów aktywnych kont w systemie operacyjnym Smart TV, co będzie znaczącym atutem dla Walmart.
Walmart ma już własną markę Onn TV, ale przejęcie Vizio pomoże firmie konkurować z przystępnymi cenowo telewizorami Smart TV od Amazon i Roku. Wzmacnia również rolę Walmart na rynku reklamowym, zwłaszcza po zeszłorocznej współpracy z Innovid i Roku.
Umowa nadal oczekuje na zatwierdzenie przez organy regulacyjne i może zostać rozwiązana w ciągu 45 dni, jeśli Vizio otrzyma "lepszą ofertę". Dyrektor generalny Vizio, William Wang, powiedział, że decyzja ta jest idealnym kolejnym krokiem dla firmy, łączącym ich zasoby i umiejętności w celu napędzania innowacji i tworzenia większej wartości dla klientów.
Źródło: The Verge