FTC nakłada na Avast grzywnę w wysokości 16,5 miliona dolarów za sprzedaż danych użytkowników reklamodawcom

FTC nakłada na Avast grzywnę w wysokości 16,5 miliona dolarów za sprzedaż danych użytkowników reklamodawcom

Co wiemy.

Federalna Komisja Handlu (FTC) ukarała firmę Avast grzywną w wysokości 16,5 miliona dolarów za sprzedaż reklamodawcom danych dotyczących przeglądania stron internetowych przez użytkowników. Firma Avast nie była usatysfakcjonowana grzywną i potwierdziła swoje zaangażowanie w ochronę prywatności użytkowników.

FTC twierdzi, że Avast zbierał dane klientów za pośrednictwem swojego oprogramowania antywirusowego i rozszerzeń przeglądarki, obiecując prywatność, ale jednocześnie sprzedawał te dane stronom trzecim bez wiedzy i zgody użytkowników. Informacje gromadzone przez Avast obejmowały przekonania religijne, kwestie zdrowotne, preferencje polityczne i inne dane osobowe.

Avast jest zaangażowany w rozwiązanie tej sprawy i dalszą obsługę milionów klientów na całym świecie.

Źródło: TechSpot

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();