Samsung nie wypuści Galaxy Fit 3 w Stanach Zjednoczonych
Samsung niedawno ogłosił swój nowy tracker fitness Galaxy Fit 3. Jest on już dostępny w niektórych częściach Europy, Azji i Ameryki Południowej od 23 lutego. Jednak w Stanach Zjednoczonych, jednym z kluczowych rynków dla Samsunga, firma zdecydowała się zrezygnować ze sprzedaży.
Co wiadomo
Decyzja o niewprowadzaniu Galaxy Fit3 na rynek amerykański wynika ze strategicznej oceny przez Samsunga krajobrazu monitorów fitness i trendów rynkowych. Innymi słowy, Samsung nie widzi wystarczająco dużego rynku monitorów fitness, aby zrównoważyć koszty marketingu, dystrybucji i wsparcia oprogramowania wymagane do wprowadzenia Galaxy Fit 3 na rynek amerykański.
Decyzja Samsunga staje się jaśniejsza, gdy weźmie się pod uwagę spadek na rynku bransoletek fitness. Firma badawcza Canalys przewiduje spadek sprzedaży monitorów fitness. Sprzedaż bransoletek fitness wyniosła około 80 milionów w 2020 roku, a następnie spadła do około 60 milionów w 2021 roku, 40 milionów w 2022 roku i 35,8 miliona w 2023 roku. Przewiduje się, że w tym roku całkowita sprzedaż bransoletek fitness wyniesie 33 miliony. A sprzedaż zwykłych i inteligentnych zegarków wzrośnie o 17 procent, według Canalys.
Ostatecznie fakt, że Samsung zrezygnował ze sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, nie wprowadzając tam Galaxy Fit 3, pokazuje, jak nieopłacalny stał się rynek bransoletek fitness w tym regionie. I choć brak Galaxy Fit3 w Stanach Zjednoczonych może rozczarować fanów, odzwierciedla on szersze trendy na rynku urządzeń do noszenia.
Źródło: androidcentral