Microsoft wprowadzi Direct Super Resolution, odpowiednik Nvidia DLSS i AMD FSR, już w marcu
Wcześniej informowaliśmy, że Microsoft może pracować nad własnym odpowiednikiem Nvidia DLSS, AMD FSR i Intel XeSS.
Technologie te pozwalają znacznie zwiększyć wydajność i skalować rozdzielczość gier bez konieczności ulepszania podzespołów komputera - często osiąga się to dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Co wiemy
Na profesjonalnej wystawie Game Developers Conference (GDC), która odbędzie się 21 marca, Microsoft przeprowadzi prezentację DirectX State of the Union, w której przedstawi technologię DirectSR (Direct Super Resolution) i opowie o zasadzie jej działania.
Wcześniej twierdzono, że opcja ta będzie dostępna nie tylko na PC, ale także na Xbox, ale jak dotąd informacje te nie zostały potwierdzone.
Eksperci zakładają, że Microsoft, podobnie jak konkurencja, skorzysta z pomocy sztucznej inteligencji, a także uczyni technologię DirectSR jednym z elementów DX12 Ultimate.
Źródło: GDC