Google płaci wydawcom tysiące dolarów za używanie sztucznej inteligencji do pisania artykułów - media outlet
Solen Feyissa/Unsplash.
Google po cichu zawiera umowy z wieloma wydawcami w celu wykorzystania generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji do tworzenia historii. Eksperyment jest prawdopodobnie uruchamiany w ramach Google News Initiative (GNI).
Co wiadomo
Według Adweek, mówimy o "garstce" małych mediów, które otrzymują roczną płatność w wysokości dziesiątek tysięcy dolarów od Google za wykorzystanie sztucznej inteligencji do agregowania i publikowania treści informacyjnych. W szczególności publikacje zobowiązują się do co najmniej trzech artykułów dziennie, jednego cotygodniowego biuletynu i jednej miesięcznej kampanii marketingowej z wykorzystaniem tych narzędzi.
Google twierdzi, że jest na wczesnym etapie badania potencjału sztucznej inteligencji do wspierania dziennikarstwa. Narzędzia AI nie mogą zastąpić kluczowej roli dziennikarzy w raportowaniu i sprawdzaniu faktów.
Wcześniej wykorzystanie technologii do "klonowania" treści było krytykowane przez ekspertów. W 2016 r. Facebook przeznaczył miliony dolarów dla wydawców na tworzenie filmów za pomocą swoich narzędzi, ale później uznał błędność takiej strategii.
Co więcej, według niektórych szacunków "zwrot w kierunku wideo" w branży medialnej kosztował setki dziennikarzy utratę pracy.
Ponadto publikacje takie jak CNET i Sports Illustrated były wcześniej szeroko krytykowane za próby przedstawiania artykułów AI jako treści pisanych przez ludzi.
Źródło: Engadget