Microsoft uruchomił chatbota Copilot AI, aby zautomatyzować rutynowe zadania dla finansistów

Autor: Bohdan Kaminskyi | 01.03.2024, 19:59
Microsoft uruchomił chatbota Copilot AI, aby zautomatyzować rutynowe zadania dla finansistów
Jordan Novet/CNBC

Microsoft ogłosił wydanie Copilot, chatbota skoncentrowanego na automatyzacji typowych zadań dla specjalistów ds. finansów. Narzędzie będzie dostępne do testów w publicznej wersji przedpremierowej, a szczegóły dotyczące cen zostaną podane później.

Co wiadomo

Według wiceprezesa Microsoftu Charlesa Lamanny, firma chce wprowadzić możliwości sztucznej inteligencji do każdej części organizacji po sukcesie chatbotów ogólnego przeznaczenia. Copilot dla specjalistów ds. finansów będzie początkowo w stanie analizować wartości odstające w danych, uzgadniać dane w Excelu i przyspieszać gromadzenie informacji w Outlooku. Będzie również w stanie pracować z danymi z popularnych systemów korporacyjnych SAP i Microsoft Dynamics 365.

Microsoft zauważył, że jego własny dział finansowy wypróbował już Copilota i potwierdził, że dzięki automatyzacji ze strony sztucznej inteligencji może zaoszczędzić do kilku godzin tygodniowo na rutynowych zadaniach. Partnerem we wdrażaniu chatbota będzie również japońska agencja reklamowa Dentsu.

Celem nowego rozwiązania Microsoftu jest uwolnienie czasu finansistów od żmudnej standardowej pracy, aby mogli skupić się na ważniejszych zadaniach strategicznych i dodać wartość do biznesu. Pełnoprawne uruchomienie odnowionego Copilota dla finansów spodziewane jest do końca 2024 roku.

Źródło: CNBC