Szef Electronic Arts jest przekonany, że wykorzystanie sztucznej inteligencji odegra ogromną rolę w tworzeniu gier

Wiele firm pracuje nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji i sieci neuronowych do procesu produkcji gier wideo. I oczywiście Electronic Arts nie mogło ominąć tego trendu.

Co już wiadomo

Dyrektor generalny EA Andrew Wilson przemawiał na konferencji Morgan Stanley Technology, Media & Telecom, gdzie powiedział, że jego firma widzi ogromny potencjał w wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

Według Wilsona, wykorzystanie sztucznej inteligencji może przyspieszyć i uprościć tworzenie gier o 30 procent. Jako przykład podał historię rozwoju symulatora piłki nożnej EA Sports FC 24: według niego stworzenie wypełnionego stadionu zajmowało 6 miesięcy, podczas gdy w zeszłym roku deweloperzy mieli sześć tygodni, a Wilson jest pewien, że okres ten można skrócić do sześciu dni.

W swoim wystąpieniu szef EA poruszył nie tylko kwestię rozwoju gier z pomocą sztucznej inteligencji, ale także ich monetyzacji. Wilson jest przekonany, że najnowsza technologia pomoże znacznie zwiększyć przychody firmy, dostarczając graczom ukierunkowane i spersonalizowane treści, za które będą skłonni zapłacić.

Andrew Wilson jest entuzjastycznie nastawiony do rozwoju sztucznej inteligencji, a Electronic Arts będzie nadal inwestować i rozwijać jej możliwości, jednak na chwilę obecną technologia ta znajduje się we wczesnej fazie rozwoju.

Źródło: TechRaptor

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();