Stabilne 4K przy 60 klatkach na sekundę: osoba mająca dostęp do informacji poufnych ujawniła możliwości nowej technologii skalowania PSSR, która zadebiutuje na PlayStation 5 Pro.
Insiderzy Tom Henderson i Moore's Law Is Dead aktywnie dzielą się szczegółami technicznymi konsoli pośredniej generacji PlayStation 5 Pro.
Kilka dni temu serwis Moore 's Law Is Dead jako pierwszy poinformował, że Sony zastąpi w nowym urządzeniu technologię skalowania obrazu AMD FSR 2 własną, analogową PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling), co zapewni wzrost wydajności i jakości grafiki.
Dziś Tom Henderson rozszerzył swoje informacje.
Co wiadomo
Według źródeł Hendersona, technologia PSSR pozwoli na uruchamianie gier w następujących konfiguracjach:
- na PS5 Pro: w rozdzielczości 4K przy 60 fps lub 8K przy 30 fps;
- na konsoli nowej generacji (PS6): w rozdzielczości 4K przy 120 fps lub 8K przy 60 fps.
W wewnętrznej dokumentacji dla deweloperów i partnerów Sony podaje następujące przykłady trybów PS5 Pro:
Gra 1:
- PS5 Base - tryb wydajności (1080p przy 60 fps) lub tryb jakości (1800p przy 30 fps);
- PS5 Pro - 1440p przy 60 fps (przy użyciu PSSR).
Gra 2:
- PS5 base - 60 kl/s bez ray tracingu;
- PS5 Pro - 60 kl/s z ray tracingiem.
Jak widać po tych danych, Sony zamierza znacznie zwiększyć wydajność swojej platformy do gier, aby zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia nawet w najbardziej wymagających grach.
Najprawdopodobniej PlayStation 5 Pro będzie "poligonem doświadczalnym" dla technologii PSSR, która tak naprawdę ujawni się dopiero na konsoli nowej generacji.
Kiedy czekać
Insiderzy i analitycy są zgodni, że sprzedaż konsoli PlayStation 5 Pro rozpocznie się na krótko przed świętami Bożego Narodzenia.
Źródło: Insider Gaming