AMD ogłosiło FSR 3.1: Ratchet & Clank: Rift Apart będzie pierwszą grą obsługującą zaktualizowaną technologię

AMD ogłosiło FSR 3.1: Ratchet & Clank: Rift Apart będzie pierwszą grą obsługującą zaktualizowaną technologię

W ostatnich latach firmy NVIDIA, AMD i Intel aktywnie pracowały nad technologią skalowania obrazu, która generuje klatki w celu zwiększenia liczby klatek na sekundę. Jednak przez pewien czas włączenie skalowania w grach czasami prowadziło do artefaktów lub po prostu "mydlanego" obrazu, co sprawiało, że wysoka liczba klatek na sekundę nie była już przyjemnością. Postęp jednak nie stoi w miejscu i AMD wprowadziło FSR 3.1, które powinno być znacznie lepsze od poprzedniej wersji.

Co wiemy

FSR 3.1 poprawił jakość obrazu podczas skalowania. Powinno być mniej "artefaktów", zwłaszcza w ruchu, ale szczegóły powinny być lepiej zachowane. FSR 3.1 może również płynnie współpracować z innymi rozwiązaniami skalującymi.

AMD FSR 3.1 będzie dostępny dla deweloperów w drugim kwartale 2024 roku, a w grach pojawi się jeszcze w tym roku.

Pierwszą grą obsługującą AMD FSR 3.1 będzie Ratchet & Clank: Rift Apart. Gra w pełni wykorzysta możliwości zaktualizowanej technologii.

Różnica między FSR 2.2 i 3.1 w Ratchet & Clank

Przypominamy, że technologia FSR 3 jest obecnie dostępna w takich grach jak Avatar: Frontiers of Pandora, Farming Simulator 22, Like a Dragon: Infinite Wealth, REMNANT II, Starfield, The Last of Us Part I, The Thaumaturge i innych, a lista ta będzie z czasem poszerzana.

Źródło: amd

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();