AMD ogłosiło FSR 3.1: Ratchet & Clank: Rift Apart będzie pierwszą grą obsługującą zaktualizowaną technologię

Autor: Vladislav Nuzhnov | 21.03.2024, 13:12
AMD ogłosiło FSR 3.1: Ratchet & Clank: Rift Apart będzie pierwszą grą obsługującą zaktualizowaną technologię

W ostatnich latach firmy NVIDIA, AMD i Intel aktywnie pracowały nad technologią skalowania obrazu, która generuje klatki w celu zwiększenia liczby klatek na sekundę. Jednak przez pewien czas włączenie skalowania w grach czasami prowadziło do artefaktów lub po prostu "mydlanego" obrazu, co sprawiało, że wysoka liczba klatek na sekundę nie była już przyjemnością. Postęp jednak nie stoi w miejscu i AMD wprowadziło FSR 3.1, które powinno być znacznie lepsze od poprzedniej wersji.

Co wiemy

FSR 3.1 poprawił jakość obrazu podczas skalowania. Powinno być mniej "artefaktów", zwłaszcza w ruchu, ale szczegóły powinny być lepiej zachowane. FSR 3.1 może również płynnie współpracować z innymi rozwiązaniami skalującymi.

AMD FSR 3.1 będzie dostępny dla deweloperów w drugim kwartale 2024 roku, a w grach pojawi się jeszcze w tym roku.

Pierwszą grą obsługującą AMD FSR 3.1 będzie Ratchet & Clank: Rift Apart. Gra w pełni wykorzysta możliwości zaktualizowanej technologii.

Różnica między FSR 2.2 i 3.1 w Ratchet & Clank

Przypominamy, że technologia FSR 3 jest obecnie dostępna w takich grach jak Avatar: Frontiers of Pandora, Farming Simulator 22, Like a Dragon: Infinite Wealth, REMNANT II, Starfield, The Last of Us Part I, The Thaumaturge i innych, a lista ta będzie z czasem poszerzana.

Źródło: amd