Jakość ponad wszystko: Dyrektor ds. questów w Cyberpunk 2077 zdradza sekret pomysłowych zadań dodatkowych w grach CD Projekt Red

Dyrektor projektu Cyberpunk 2077, Paweł Sasko, rozmawiał z dziennikarzami serwisu PC Gamer podczas konferencji GDC i podzielił się kilkoma ciekawymi przemyśleniami.

Wczoraj informowaliśmy, dlaczego według Sasko gry CD Projekt Red nie będą wydawane w Early Access, teraz skupimy się na innym aspekcie wywiadu.

Co wiemy

Jedną z głównych cech gier CD Projekt Red są niezwykle głębokie i rozbudowane misje poboczne, z których wiele ma znaczący wpływ na główną fabułę. Aspekt ten został najdobitniej pokazany w Wiedźminie 3 i Cyberpunku 2077, a także w rozszerzeniach do tych gier.

Paweł Sasko zdradził sekret sukcesu zadań dodatkowych w grach polskiego studia.

Deweloper powiedział, że pracownicy działu questów (tak, CD Projekt ma taki dział!) otrzymują krótką listę tematów, na które mają wymyślić questy, po czym muszą dosłownie w kilku linijkach tekstu opisać fabułę i koncepcję zadania, a w tym trybie quest designerzy generują od 5 do 20 pomysłów dziennie.

Oczywiście nie każdy pomysł znajduje ucieleśnienie, wybieranych jest tylko 5% z ogólnej liczby, ale są to najciekawsze, niestandardowe i nieoczekiwane zadania.

Pavel Sasko zauważył, że większość questów, które najbardziej spodobały się graczom, została stworzona przy minimalnych zasobach i nie wymagała dużych budżetów, co po raz kolejny potwierdza, że oprócz pieniędzy deweloperzy muszą mieć talent.

Źródło: PC Gamer

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();