Giganci technologiczni nakazali oznaczanie treści generowanych przez sztuczną inteligencję przed wyborami w UE


ALEXANDRE LALLEMAND/Unsplash

Unia Europejska zobowiązała Facebooka, TikTok i inne firmy technologiczne do identyfikowania i wyraźnego oznaczania dipshitów i innych treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Wymóg ten został zawarty w nowych wytycznych UE dla platform przed czerwcowymi wyborami powszechnymi w UE.

Co wiemy

Wytyczne są częścią środków mających na celu ograniczenie działalności gigantów cyfrowych w ramach ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Wyznacza ona 22 platformy, w tym Instagram i YouTube, jako "bardzo duże" i zobowiązuje je do zajęcia się ryzykiem związanym z wyborami.

UE jest szczególnie zaniepokojona możliwym wpływem rosyjskiej dezinformacji na zbliżające się głosowanie w dniach 6-9 czerwca. Zgodnie z nowymi przepisami platformy muszą oceniać i ograniczać ryzyko związane ze sztuczną inteligencją, promować oficjalne informacje wyborcze i ograniczać monetyzację niebezpiecznych treści.

"Wykorzystujemy wszystkie możliwości ustawy o usługach cyfrowych, aby zapewnić, że platformy wypełniają swoje obowiązki i zapobiegają manipulacjom wyborczym " - powiedział komisarz europejski Thierry Breton.

Osoby naruszające przepisy są narażone na kontrole na dużą skalę i wysokie grzywny. Platformy zaczęły już wprowadzać środki mające na celu "zmniejszenie wpływu incydentów, które mogłyby wpłynąć na wynik wyborów".

Źródło: TechXplore

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();