Amazon ukarany grzywną w wysokości prawie 8 milionów dolarów w Polsce
Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Amazon grzywną w wysokości 7,8 miliona dolarów za wprowadzanie klientów w błąd co do dostępności towarów i terminów dostaw.
Co wiadomo
Regulator otrzymał wiele skarg od klientów, którzy nie otrzymali swoich zamówień. Według Tomasza Chrostnego, szefa departamentu, konsument ma prawo do uczciwej informacji od sprzedawcy na temat dostępności towarów i czasu dostawy. Chrostny dodał również, że mają zbyt wiele pytań dotyczących licznika czasu, który pokazuje, kiedy zamówienie powinno dotrzeć do kupującego.
Jednocześnie Amazon zapowiedział, że odwoła się od decyzji. Firma podkreśliła, że robi wszystko, aby zapewnić swoim klientom najwyższy poziom usług i jest gotowa naprawić wszelkie niedociągnięcia, które mogą pojawić się w procesie zamawiania i dostawy.
Źródło: Reuters