YouTube Shorts staje się ważnym elementem monetyzacji firm

YouTube Shorts staje się ważnym elementem monetyzacji firm

YouTube Shorts, konkurent YouTube TikTok, staje się coraz ważniejszą częścią programu monetyzacji firmy. Ponad jedna czwarta kanałów w programie partnerskim YouTube zarabia obecnie na krótkich filmach.

Co wiadomo

Ten kamień milowy pojawia się nieco ponad rok po tym, jak YouTube zaczął dzielić się przychodami z reklam z twórcami filmów krótkometrażowych. Obecnie w programie partnerskim YouTube uczestniczy ponad 3 miliony twórców na całym świecie. Sugeruje to, że liczba twórców Shorts zarabiających na platformie liczy się w setkach tysięcy.

Reklamy w szortach pojawiają się między klipami w kanale, więc przychody z reklam w szortach są dystrybuowane inaczej niż w przypadku dłuższych treści w YouTube. Przychody z reklam są łączone i dzielone między odpowiednich twórców w oparciu o takie czynniki, jak wyświetlenia i licencje muzyczne.

Nie jest jednak jeszcze jasne, ile twórcy zarabiają na Szortach w porównaniu z innymi programami monetyzacji platformy. YouTube nie udostępnia szczegółów, ale powiedział, że firma zapłaciła twórcom 70 miliardów dolarów w ciągu ostatnich trzech lat.

Popularność Shorts może wzrosnąć jeszcze bardziej w nadchodzących miesiącach. TikTok, który sam próbuje bezpośrednio konkurować z YouTube, zachęcając do dłuższych filmów, może zostać zakazany w Stanach Zjednoczonych. Chociaż wynik tej sytuacji jest daleki od pewności, YouTube prawdopodobnie przyciągnie byłych użytkowników i współpracowników TikTok.

Źródło: Blog.Youtube

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();