W tym tygodniu w usłudze Discord pojawią się reklamy, a platforma wprowadzi opcję "Sponsorowane zadanie".
Usługa Discord, która pozycjonuje się jako platforma wolna od reklam, ogłosiła, że wprowadza funkcję, którą można interpretować jako odejście od własnych zasad.
Co wiadomo
W tym tygodniu Discord wprowadzi opcję "Sponsorowanych zadań".
Działanie to jest zorganizowane w następujący sposób: twórcy gier wideo (na razie mówimy tylko o nich) w ramach integracji reklamowej wprowadzają zadanie, a za spełnienie jego warunków użytkownik Discorda otrzyma pewnego rodzaju bonus. Ważnym warunkiem jest transmisja z Discorda, którą musi obejrzeć przynajmniej jedna osoba.
Kierownictwo Discorda podkreśla, że nie będzie to reklama ukierunkowana, gdyż nie tylko jest w pełni zgodna z platformą, ale także nie opiera się na historii komunikacji i korespondencji użytkownika, gdyż Discord z zasady nie skanuje korespondencji i nie uważa za słuszne ingerowanie w życie osobiste swoich użytkowników.
Szef Discord Jason Citron skomentował sytuację w następujący sposób:
"My [w Discord] wierzymy, że dane ludzi należą do ludzi, ludzie powinni czuć się bezpiecznie komunikując się ze sobą i powinni wiedzieć, że ich dane nie zostaną wykorzystane przeciwko nim w niewłaściwy sposób.
Traktujemy prywatność bardzo poważnie. Nie skanujemy wiadomości użytkowników. Nie czytamy ich. Discord nie używa jednak szyfrowania end-to-end. Jeśli więc złamiesz zasady społeczności, możemy to zbadać.
Użytkownicy będą mogli wyłączyć reklamy w ustawieniach.
Media donoszą, że Discord zatrudni specjalnych pracowników do sprzedaży usług reklamowych i tworzenia ciekawych zadań sponsorowanych.
Decyzja ta pozwoli Discordowi uzyskać dodatkowe źródła przychodów bez dodawania agresywnych reklam do swojej usługi.
Źródło: PYMNTS