Yahoo nabyło aplikację informacyjną Artifact od współzałożycieli Instagrama.


Artifact

Yahoo kupiło Artifact, aplikację informacyjną opracowaną przez współzałożycieli Instagrama, Kevina Systroma i Mike'a Kriegera. Warunki finansowe transakcji, która została zamknięta w zeszłym tygodniu, nie zostały ujawnione.

Co wiadomo

Artifact wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do personalizowania i rekomendowania treści informacyjnych w oparciu o zainteresowania użytkowników. Aplikacja zyskała popularność dzięki wysokiej jakości systemowi odkrywania istotnych historii.

Jednak Artifact, który został uruchomiony w styczniu 2023 r., nie zdołał zdobyć wystarczająco dużej liczby odbiorców pomimo dodania funkcji społecznościowych. W styczniu tego roku Systrom i Krieger ogłosili plany zamknięcia projektu.

Yahoo integruje teraz technologię Artifact, w tym personalizację wspomaganą sztuczną inteligencją, ze swoimi produktami informacyjnymi, takimi jak Yahoo News. Systrom powiedział, że sztuczna inteligencja pozwoliła Artifact "zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia z odkrywania świetnych treści".

Współzałożyciele Artifact będą doradzać Yahoo w procesie integracji. Nie jest to pierwsze doświadczenie Yahoo z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w wiadomościach - firma wcześniej kupiła i zamknęła Summly, aplikację do automatycznego podsumowywania wiadomości.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:

Źródło: Engadget

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();