Amazon rezygnuje z technologii Just Walk Out w swoich sklepach spożywczych


Hollie Adams/Bloomberg

Amazon wycofuje swoją innowacyjną technologię Just Walk Out z sieci sklepów spożywczych Amazon Fresh. Zamiast tego detalista przechodzi na bardziej tradycyjny system skanowania i płacenia za zakupy za pośrednictwem inteligentnych wózków Dash Carts.

Co wiadomo

Technologia Just Walk Out, wprowadzona po raz pierwszy w 2016 roku, wykorzystywała kamery, czujniki i algorytmy uczenia maszynowego do automatycznego śledzenia przedmiotów zabieranych przez kupujących. Pozwoliło to klientom po prostu wyjść ze sklepu z zakupami po zeskanowaniu kodu QR po wejściu, bez konieczności przechodzenia przez kasę.

System okazał się jednak kosztowny i nie zawsze działał bezbłędnie. Według źródeł, w 2022 r. około 700 na 1000 zakupów wymagało ręcznej weryfikacji przez wykonawców z Indii, co było sprzeczne z celem Amazona wynoszącym 50 zakupów na 1000.

Obecnie tylko około połowa sklepów Amazon Fresh jest wyposażona w system Just Walk Out. Teraz firma ogłosiła przejście na technologię Dash Cart - inteligentne wózki ze skanerami i ekranami do samodzielnego dokonywania zakupów podczas zakupów.

Sklepy Fresh będą również wyposażone w samoobsługowe stanowiska dla klientów spoza Amazon.

Decyzja o porzuceniu Just Walk Out może wynikać z chęci obniżenia kosztów przez Amazon i skupienia się na dalszej ekspansji w handlu detalicznym żywnością, gdzie firma wciąż pozostaje daleko w tyle za liderami rynku.

Źródło: Gizmodo

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();