Meta ponownie próbuje odrzucić pozew antymonopolowy FTC
Prawie dwa lata po pierwotnym odrzuceniu pozwu, Meta po raz kolejny udaje się do sądu, aby doprowadzić do odrzucenia pozwu antymonopolowego Federalnej Komisji Handlu (FTC).
Co wiemy.
Firma twierdzi, że FTC nie dostarczyła wystarczających dowodów na jej monopolistyczną pozycję na rynku mediów społecznościowych i aktywnie odrzuca koncepcję rynku antymonopolowego.
Na poparcie swojej petycji Meta wskazuje na brak dowodów na monopolizację rynku mediów społecznościowych oraz korzyści, jakie przejęcia Instagrama i WhatsApp przyniosły konsumentom. Poprzedni pozew FTC został oddalony w 2020 r. z powodu niewystarczających dowodów, ale agencja złożyła poprawioną skargę w 2021 r., ponownie kierując sprawę do sądu.
Meta aktywnie odrzuca koncepcję rynku antymonopolowego zdefiniowanego przez FTC i argumentuje, że konkurencja w branży mediów społecznościowych nie ogranicza się tylko do kilku platform, w tym Facebooka, Instagrama i WhatsApp.
Firma podkreśla, że istnieją inne alternatywy, takie jak TikTok, YouTube i inne, które konsumenci wybierają, aby otrzymywać podobne usługi.
Decyzja sądu w sprawie tego wniosku może mieć znaczący wpływ na strukturę i konkurencyjność rynku mediów społecznościowych w przyszłości.
Sąd może potwierdzić stanowisko Mety o braku monopolu i dominacji na rynku lub zdecydować o kontynuowaniu postępowania.
Źródło: Android Central
Энциклопедия Facebook