Dbrand płaci 10 000 dolarów odszkodowania za rasistowski komentarz w mediach społecznościowych
Znana firma produkująca etui na telefony, Dbrand, przyznała się do błędu po głośnej sprawie w mediach społecznościowych, za którą została zmuszona zapłacić 10 000 dolarów.
Co wiadomo
Wszystko zaczęło się od skargi klienta, który stwierdził, że produkt firmy nie spełnia deklarowanych standardów jakości. Zamiast tego otrzymał niegrzeczną odpowiedź o rasistowskim wydźwięku i wyraził swoje niezadowolenie, wywołując gwałtowną reakcję w Internecie.
W odpowiedzi firma Dbrand przeprosiła konsumenta i zaoferowała mu rekompensatę w wysokości 10 000 USD. Pomimo tego, firma nie usunęła swojego oryginalnego wpisu, co wywołało dalszą krytykę ze strony YouTubera Marquesa Brownlee.
W porządku. Pozostawiliśmy obraźliwy tweet, ponieważ nie chcieliśmy sprawiać wrażenia, że zamiatamy tę sytuację pod dywan. Zdajemy sobie sprawę, że nasz oryginalny tweet posunął się za daleko i stworzył platformę dla nienawistnego dyskursu. Biorąc pod uwagę, że zakopaliśmy już topór wojenny z Bhuwanem,...
- dbrand (@dbrand) 11 kwietnia 2024 r.
Brownlee wyraził determinację, by nie współpracować z Dbrand, dopóki nie usunie obraźliwego wpisu. Ta reakcja doprowadziła do tego, że firma usunęła swój post i przeprosiła klientów za zaistniałą sytuację.
Dyrektor generalny Dbrand podkreślił, że komentarz był poważnym błędem i wyraził wdzięczność Brownlee za pomoc w rozwiązaniu konfliktu. Firma obiecuje dokładniej przemyśleć swoje strategie komunikacyjne.
Źródło: The Verge