Sony wciąż pracuje nad PlayStation 5 Pro i prosi deweloperów o przygotowanie gier na premierę nowej konsoli
Wcześniej zaczęły pojawiać się już pewne informacje na temat premiery PlayStation 5 Pro. Teraz ujawniono, że Sony najwyraźniej już prosi deweloperów, aby upewnili się, że ich gry są kompatybilne z nadchodzącym PS5 Pro, podkreślając nacisk na ulepszenia ray tracingu.
Co wiadomo
Według przecieków, PS5 Pro ma nosić nazwę kodową Trinity i posiadać mocniejszy układ GPU oraz nieco szybszy tryb CPU. Wszystkie zmiany w modelu Pro powinny sprawić, że konsola będzie bardziej zdolna do renderowania gier z włączonym ray tracingiem lub osiągania wyższych rozdzielczości i liczby klatek na sekundę w niektórych grach.
Oczekuje się, że procesor graficzny w PS5 Pro będzie o 45 procent szybszy niż w standardowym PS5. Procesor graficzny będzie większy i będzie korzystał z szybszej pamięci w celu poprawy ray tracingu. Sony twierdzi, że wykorzystuje "potężniejszą architekturę ray tracingu".
Procesor w PS5 Pro będzie taki sam jak w zwykłym PS5, ale będzie miał nowy tryb, który pozwoli mu działać z wyższą częstotliwością 3,85 GHz. To o około 10 procent więcej niż 3,5 GHz w zwykłej konsoli. Przepustowość pamięci będzie wynosić 576 GB/s w Pro, w przeciwieństwie do 448 GB/s w PS5, a system pamięci powinien być również nieco bardziej wydajny. Gry będą mogły wykorzystać dodatkowe 1,2 GB pamięci systemowej na PS5 Pro, do 13,7 GB łącznie, w porównaniu z 12,5 GB w istniejącej wersji.
PS5 Pro będzie również wyposażony w "wyspecjalizowaną architekturę do uczenia maszynowego" i będzie obsługiwał obliczenia 300 TOPS w formacie 8-bitowym. Ponadto PS5 Pro wykorzystuje technologię PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) w celu zwiększenia rozdzielczości obrazu. Funkcja ta zajmuje około 250 MB pamięci i dodaje około 2 ms opóźnienia przy zwiększaniu rozdzielczości z 1080p do 4K. Sony pracuje również nad obsługą rozdzielczości do 8K na PS5 Pro.
Źródło: The Verge