Ponad 25% użytkowników Spotify w USA, Wielkiej Brytanii i Australii słucha audiobooków.
Spotify ogłosił, że jedna czwarta jego subskrybentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii przełączyła się na audiobooki, demonstrując zainteresowanie tym formatem książek.
Co wiemy
Od października ubiegłego roku Spotify oferuje swoim subskrybentom możliwość słuchania audiobooków do 15 godzin miesięcznie w ramach strategii przyciągania nowych klientów. Funkcja ta jest dostępna na sześciu rynkach, w tym w Kanadzie i Irlandii.
Według Spotify około 57% użytkowników, którzy zaczęli słuchać audiobooków, jest w wieku od 18 do 34 lat. Wskazuje to, że młodsze pokolenie aktywnie korzysta z tego formatu rozrywki.
Ponadto firma odnotowała wzrost liczby godzin słuchania audiobooków po uruchomieniu funkcji, która pozwala użytkownikom na zakup dodatkowego czasu, jeśli wyczerpią swój miesięczny limit. Według rzecznika Spotify, takie zakupy "wzrosły ponad dwukrotnie" od pierwszego kwartału tego roku w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Firma chce zwiększyć liczbę autorów i książek, aby zwrócić większą uwagę użytkowników na audiobooki. Planuje również zwiększyć współpracę z wydawcami.
Źródło: Bloomberg