Jitter, ukraińska niezależna gra o eksploracji kosmosu, w której wcielamy się w system AI statku kosmicznego, który musi odnaleźć i uratować swoją załogę, została zapowiedziana
Ukraińskie niezależne studio Berko Games zaprezentowało Jitter, swoją debiutancką kosmiczną grę eksploracyjną science-fiction. Gra opiera się na tajemniczym wypadku, który spowodował zniszczenie na dużą skalę kolonii górniczej w Głównym Pasie Asteroid. Gracz będzie musiał wcielić się w system AI statku kosmicznego, który musi odnaleźć i uratować swoją załogę.
Co wiemy
Jitter to kosmiczny symulator przygodowy, w którym każdą misję można ukończyć na różne sposoby. Gracze będą mogli zarządzać statkami i bazami, walczyć z wrogami w przestrzeni kosmicznej i na pokładzie, a także wydawać polecenia podległym członkom załogi.
Jedną z kluczowych cech Jitter jest mechanika niszczenia środowiska, która zachęca graczy do nieszablonowego myślenia. Przykładowo, wroga placówka może zostać nie tylko zbombardowana ogniem armatnim lub zdobyta od środka, ale także zniszczona przez odłamki sąsiedniej asteroidy.
Aby przetrwać w trudnych warunkach kosmicznych, gracze muszą zapewnić niezawodne działanie swoich statków: dostosować systemy podtrzymywania życia, monitorować tlen i naprawiać uszkodzenia spowodowane atakami wroga lub wypadkami. Statki i bazy można również ulepszać za pomocą modułów, które można w dowolnym momencie dołączać lub odłączać - na przykład w celu pozbycia się ładunku i uniknięcia ostrzału wroga.
Autorzy obiecują również dynamiczną rozgrywkę, modyfikowanie statków, bitwy kosmiczne i abordaże oraz zarządzanie załogą w otoczce tajemniczego świata science-fiction, który wykonany jest w minimalistycznym, rozpikselowanym stylu w odcieniach zieleni.
Kiedy się spodziewać
Premiera Jitter zaplanowana jest na 2025 rok na PC. Grę można już dodawać do listy życzeń Steam.