Ponad połowa mieszkańców USA wypróbowała generatywną sztuczną inteligencję - Adobe Analytics
Adobe
Według niedawnej ankiety Adobe Analytics przeprowadzonej wśród 3000 respondentów, około 53% osób w USA wypróbowało sztuczną inteligencję generatywną.
Co wiadomo
Wyniki badania pokazują, że 82% respondentów zgadza się z poglądem, że generatywna sztuczna inteligencja jest narzędziem, które może zwiększyć ich kreatywność i uprościć codzienne życie. Wśród tych, którzy już korzystają z tej technologii, 41% robi to codziennie.
Jeśli chodzi o cel korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji, dane rozłożyły się następująco:
- do projektów osobistych - 81 proc;
- do pracy - 30%;
- do nauki w szkole lub na uniwersytecie - 17%.
Jeśli chodzi o konkretne zadania, stwierdzono, że 64% respondentów wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do badań i burzy mózgów, 44% do przygotowywania treści pisemnych, a 36% do tworzenia materiałów wizualnych lub prezentacji.
Ponadto 41% Amerykanów oczekuje, że marki będą wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję w celu poprawy obsługi klienta, a 58% stwierdziło, że w rezultacie ich zakupy online już się poprawiły.
Uznanie to rozciąga się na konkretne aplikacje e-commerce, w których generatywna sztuczna inteligencja ułatwia porównywanie cen, personalizowanie porad zakupowych i poprawia ogólną obsługę klienta.
Pomimo powszechnego przyjęcia i wymiernych korzyści, respondenci pozostają ostrożni co do ograniczeń możliwości tej technologii. 72% respondentów uważa, że chociaż generatywna sztuczna inteligencja jest potężnym narzędziem, nigdy nie będzie w stanie w pełni odtworzyć ludzkiej kreatywności.
Źródło: Adobe