Take-Two wygrywa proces o wykorzystanie tatuaży gwiazdy koszykówki LeBrona Jamesa w NBA 2K

Take-Two wygrywa proces o wykorzystanie tatuaży gwiazdy koszykówki LeBrona Jamesa w NBA 2K

Take-Two jest czasami nękane przez sprawy sądowe. Przykładowo, jesienią 2023 roku Take-Two i 2K Games zostały pozwane pozwem zbiorowym w związku z mikrotransakcjami w ich grach sportowych. Niedawno Take-Two miało kolejną sprawę sądową związaną z gwiazdą NBA LeBronem Jamesem.

Co wiadomo

Jeśli sportowiec ma tatuaże w prawdziwym życiu, logiczne jest, że pojawią się one również w grze, zwłaszcza jeśli jest to jeden z najbardziej znanych graczy, takich jak LeBron. Tatuaże Jamesa są obecne na jego wirtualnym modelu w grach symulujących koszykówkę NBA 2K i są przedmiotem pozwu sądowego.

Take-Two nie zostało pozwane przez koszykarza, ale przez jego tatuażystę Jimmy'ego Haydena. Hayden twierdził, że wykorzystanie tatuaży Jamesa w symulatorze koszykówki naruszyło jego prawa, ponieważ nie otrzymał odszkodowania.

Jednak federalna ława przysięgłych w Ohio odrzuciła te roszczenia. Take-Two miało umowę na wykorzystanie wizerunku Jamesa w grze, a zatem miało dorozumianą licencję na umieszczenie tych tatuaży na jego modelu w grze.

W rezultacie sąd uznał, że prawa Haydena nie zostały naruszone. Prawnik Take-Two, Dale Cendali, powiedział, że jest to ważna decyzja dla branży rozrywkowej i każdego, kto kiedykolwiek miał tatuaż i mógł dzielić swoje ciało z tatuażami.

Dla przypomnienia, w 2022 roku Take-Two przegrało proces związany z WWE 2K i wizerunkiem tatuaży wrestlera Randy'ego Ortona. Federalna ława przysięgłych w Illinois przyznała tatuażyście Ortona 3750 dolarów odszkodowania.

Źródło: gamespot

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();