Twórca gier Resident Evil i The Evil Within, Shinji Mikami, opowiada dlaczego opuścił Tango Gameworks i potwierdza otwarcie nowego studia

W marcu okazało się, że po opuszczeniu własnej firmy Tango Gameworks, słynny japoński projektant gier Shinji Mikami założył nowe studio Kamuy.

Ponieważ informacja o tym pojawiła się na stronie remastera Shadows of the Damned, który w żaden sposób nie jest powiązany z Mikamim, trzeba było poczekać na potwierdzenie od samego dewelopera i w końcu się ono pojawiło.

Co wiadomo

Mikami potwierdził, że po krótkim odpoczynku objął kierownictwo nad nowym studiem Kamuy.

Zaznaczył, że ma nadzieję zrealizować w nowym zespole swoje dawne pomysły, które nie znalazły miejsca w Tango Gameworks i innych studiach, w których pracował.

Projektant gier przyznał, że pomimo pozycji producenta własnego studia, nie czuł, że ma realny wpływ na procesy zachodzące w firmie.

Odszedł z Tango przede wszystkim dlatego, że chciał odejść od gatunku horroru i tworzyć małe autorskie projekty, przy tworzeniu których będzie mógł przekazać całe swoje doświadczenie młodym projektantom gier i dać im swobodę kreatywności.

Mikami stwierdził, że z 12 lat pracy w Tango Gameworks, zamierzał opuścić studio na 8 lat, ale ze względu na odpowiedzialność za rozpoczęte projekty, został, dokończył pracę i dopiero wtedy odszedł.

Przy okazji Tango Gameworks: po fuzji z Bethesdą (2010) studio otrzymało nową nazwę - ZeniMax Asia K.K, ale Shinji Mikami zgodził się, by stara nazwa studia została ogłoszona w przestrzeni publicznej.

Źródło: YouTube

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();