Sprzedaż składanych telefonów Samsung gwałtownie spada w Chinach
Samsung, niegdyś lider w świecie składanych smartfonów, obecnie walczy o przetrwanie na chińskim rynku. Według najnowszych danych IDC, udział Samsunga w segmencie składanych smartfonów w Chinach spada, co ma poważne konsekwencje dla firmy.
Co wiemy.
Firma ma obecnie poważne trudności z przyciągnięciem konsumentów w Chinach, gdzie istnieje wyraźna tendencja do wspierania lokalnych marek. Huawei był liderem rynku składanych smartfonów w Chinach z udziałem 44,1%, a następnie Honor (26,7%), Vivo (12,6%) i Oppo (9%).
Jednym z głównych powodów spadku popularności Samsunga w Chinach jest wsparcie dla lokalnych producentów ze względu na zjawisko konsumpcji patriotycznej. Nawet jeśli produkty Samsunga są technicznie lepsze od konkurentów, wielu chińskich konsumentów woli wspierać własne firmy.
Według ekspertów, firma może potrzebować znacznych wysiłków, aby odzyskać utraconą pozycję na chińskim rynku składanych smartfonów.
Źródło: SamMobile