Astronomowie odkrywają egzoplanetę Gliese 12 b o temperaturze podobnej do Ziemi

Autor: Nastya Bobkova | 25.05.2024, 19:43
Astronomowie odkrywają egzoplanetę Gliese 12 b o temperaturze podobnej do Ziemi

Astronomowie ogłosili niedawno odkrycie egzoplanety, która może być rewolucyjnym odkryciem w badaniach innych światów. Nowe odkrycia pokazują, że ta planeta wielkości Wenus, znajdująca się zaledwie 40 lat świetlnych od Ziemi, ma prawie taką samą temperaturę jak nasza planeta.

Co wiemy

Ta egzoplaneta, znana jako Gliese 12 b, staje się obiektem intensywnych badań ze względu na jej potencjalne podobieństwa do Ziemi. Według przybliżonych szacunków, temperatura na jej powierzchni osiąga około 42 stopni Celsjusza (107 stopni Fahrenheita), co czyni ją jedną z najbardziej podobnych do naszej planety wśród znanych egzoplanet.

Głównym celem astronomów jest obecnie ustalenie, czy Gliese 12 b posiada atmosferę i czy planeta jest w stanie utrzymać ciekłą wodę na swojej powierzchni.

Przyszłe badania z wykorzystaniem Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba mogą ujawnić jeszcze więcej informacji na temat tej tajemniczej planety.

Szczegółowe wyniki odkrycia zostały opublikowane w czasopiśmie Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Źródło: BGR